Onze bezoekers moeten als vanzelf naar ons stadshart en de verschillende bezienswaardigheden geleid worden. Daarom gaan we kritisch kijken naar onze bewegwijzering en looproutes. Dat doen we samen met alle betrokkenen in de binnenstad. Uitgangspunten daarbij zijn:
- Het vergroten van de gastvrijheid in de binnenstad en het toevoegen van een aantrekkelijke en eenduidige uitstraling aan de plekken waar mensen aankomen (station, parkeergarages, haven)
- De bezoekers kunnen zich oriënteren bij het punt van aankomst, kunnen navigeren door de stad en de bestemmingen moeten herkenbaar zijn, zowel op de heen- als de terugweg
- We richten ons allereerst op voetgangers
- De nieuwe oplossing moet gebruiksvriendelijk zijn voor inwoners en bezoekers van Assen. Ook ouderen, mindervaliden en visueel gehandicapten behoren tot de doelgroep
- De belangrijkste bestemmingen in de binnenstad en hun benaming stellen we samen met de betrokken partijen in de binnenstad vast
Planning
2018-2019